PostNL wordt GLS
GLS onze nieuwe partner
In december is er veel vertraging ontstaan met het verzenden van pakketten.
Wij informeerden je hier al eerder over.
Helaas is de situatie bij PostNL niet verbeterd.
In de tijd dat dit bedrijf zelfs zendingen weigerde, hebben wij besloten de overige zendingen te versturen via DHL.
Dit is zowel ons, als onze klanten goed bevallen.
Minder vertragingen en de mogelijkheid om alle bestellingen te versturen.
Vanaf volgende week gaan we dan ook alle opdrachten versturen via dit bedrijf.
Wat veranderd er voor jou?
Op het moment dat we zijn overgegaan veranderd het volgende:
Bestellingen kunnen nog later geplaatst worden om dezelfde werkdag te worden verstuurd.
We hebben de afspraak met GLS gemaakt om de post tussen 16.45 en 17.15 uur op te halen.
Hiermee kan er dus tot minimaal 16.00 uur worden besteld met de garantie dat het pakket dezelfde dag verzonden wordt.
Bestellingen afhalen
Door het verschuiven van het tijdstip dat de post wordt opgehaald,
kunnen we ook de tijden voor het afhalen van bestellingen verruimen.
Iedere werkdag zijn we binnenkort tot 19.00 uur aanwezig.
Zo kun je ook na werktijd eenvoudig jouw pakket bij ons ophalen.
En het parkeren bij onze winkel is gratis.
Zodat we in de toekomst berichten als hieronder niet meer hoeven te plaatsen.
Vertragingen postbezorging
Afgelopen maand kwam PostNL met het nieuws dat wij in de drukke december maand €0.25 per pakket extra moesten betalen.
Dit is door ons gezien als ondernemersrisico, dit hebben wij dan ook niet doorbelast aan onze klanten.
Wel gingen wij er vanuit dat deze prijsverhoging de kwaliteit van PostNL zou waarborgen.
Na de vertragingen van de afgelopen weken ontvingen wij vandaag opnieuw een schrijven van PostNL:
"Samen hebben we afgelopen tijd veel extra pakketten verwerkt en we zien nog steeds een enorme stijging voor de komende tijd.
Om ons netwerk draaiende te kunnen houden is het nodig om de toestroom van pakketten te beperken voor alle verzendende klanten.
Daarom hanteren we per 21 december tijdelijk een maximaal aantal pakketten dat per dag kan worden voorgemeld.
Is dat maximum bereikt? Dan is het niet meer mogelijk om een label of barcode te genereren.
Je krijgt een (fout)melding te zien zodra je een zending aanmaakt.
De volgende dag komen er weer nieuwe labels en barcodes beschikbaar.
We begrijpen heel goed dat deze aanpassing vervelend is voor jou en dat het jouw proces verstoort.
Dit is in deze uitzonderlijke tijd nodig om zoveel mogelijk pakketten goed te kunnen verwerken en bezorgen."
Wij vragen u begrip op te brengen voor de huidige, bijzondere situatie.
Helaas is het voor ons niet mogelijk om onze normale serviceniveau te garanderen.